המלצה לתוכנה לגיבוי קצבים

לאור בקשות, חזרתי לפוסט הזה ועדכנתי אותו, גם כי הגרסה האחרונה של שוגר היא זוללת משאבי מחשב וגם כי יצא גוגל דרייב והוא מצדיק עדכון.

בקיצור, הפוסט מעודכן לשנת 2012.

כהרגלי, אסקור בקצרה תוכנות גיבוי. אין צורך להרחיב על החשיבות של גיבוי קבצים ולא ארחיב בסיפור על חבר שהסברתי לו את חשיבות הגיבוי ו… ידה ידה ידה.

שתי אפשרויות לא רעות לגיבוי -כל אחת מתאימה למשהו אחר

  1. כונן קשיח חיצוני – סנכרון חודשי קבוע מהמחשב לכונן וכל המידע מגובה. הדגש הוא על סנכרון (בניגוד להעתקה) כך שרק השינויים – הדלתא מהסנכרון הקודם יעברו. זו תוכנת סנכרון מומלצת בעלות רכישה חד פעמית של  20$. יש כונני רשת כמו של iomega וזה מתאים מאד לקבצים מאד גדולים כמו סרטים, מוזיקה וכו'. האופציה הזו מתאימה למעצבים גרפייים, עורכי סרטים וכו'.
  2. צריבת החומר על גבי DVD- הבעיה שכמות החומר לרוב גדולה מנפח של מדיה כך שהצריבה הופכת להיות מטרד. לצרוב בכל תקופה את החומר, אני ממש לא ממליץ, אין יותר Old School מזה. בכלל הערוץ הזה של דיסקים, צריך להיכנס לפח ביחד עם הפקס.

ערוץ שהוא לא אוטומטי לא מומלץ כלל. לא לשקר את עצמכם ש"כל חודש תגבו את הקבצים" וכו'. חבל על הזמן תרתי משמע.

יש עוד בעיות כמו מה יקרה אם גיביתם רק לפני חודש אבל המחשב קרס היום – מה עם הקובץ הקריטי לפני שבוע?

מה יקרה במצב של, חלילה, שריפה, או גנב שיחליט לקחת איתו גם את המחשב וגם את כונן הגיבוי? תשאלו את פרנסיס פורד קופולה שאיבד  15(!!) שנה של עבודה בגלל גנבה.

והכי חשוב אולי – איך אעבוד מרחוק? איך אגש לקבצים שלי מכל מקום? איך אראה הכל באייפון?

בכלל – אם מכונה יכולה לעשות את העבודה וטוב יותר, אז מה השאלה?

גיבוי אונלייןהאופציה היעילה, הבטוחה והמומלצת ביותר – אוטומטית, בטוחה ומרוחקת.

סקירה:

ישנן הרבה חברות גיבוי אונליין ומיד אסקור את הבולטות שבהן. רוב החברות מציעות 2GB חינם למשתמש הביתי, אם יש לכם רק קבצים זה בהחלט יכול להספיק. לא צריך להיבהל מהעובדה שמדובר בשרות חינם, אין כאן שום בולשיט – המודל הוא למשוך אותנו לחבילות בתשלום.

SkyDrive של מיקרוספוט – חיים בסרט, לא פשוט, לא נוח, לא מהיר, חבל על הזמן. לא יודע מה קרה לחברה שהערצתי בעבר. איבדו את זה.

Backup.com מחלוצות הגיבוי. היו בין המובילות בתחום, עבדתי איתה לפני שנים רבות, עוד שהיה רק מגה אחד לגיבוי – כן, מגה אחד – וזה עלה טונות! נורטון קנו אותם לפני כמה שנים אך הם איחרו להגיב לגרסאות החינם שהציעו המתחרים. לאחרונה הורידו מחירים והתאימו עצמם לשוק וגם היישום שלהם טוב, אבל אין להם יישום חינמי.

Mozy חברה שהצליחה מאד, חלוצת ה- GB2 חינם עם מליון יוזרים. נרכשו על ידי EMC. חברה טובה מאד ופתרון טוב מאד.

עם זאת, בבדיקות שלי, מישראל, גיליתי שני דברים בעייתיים: ההגדרות מתאפסות אחת לתקופה וה- Upload נמוך מאד. יתכן שמדובר בבעיה מקומית בלבד, כי בעולם היא נחשבת לפופולארית.

Dropbox – חברה שגייסה כסף מקרן סקויה צומחת בטירוף לאחרונה, היא כבר קיבלה שווי של עשרה! מילארד דולר והיא אחת הפופולאריות בעולם הגיבוי. תכל'ס, אפליקציה מעולה עם שיתוף טוב מאד והיא בהחלט מתחרה על המקום הראשון. היתרון שחברה כזו גייסה כל כך הרבה כסף שהיא לא תיפול ושנוכל להמר עליה. בסיכום אציין את החסרונות שלה.

IBackup – סתמית

Carbonite – סבירה.

Box – יקרה ופופולארית.

שתי חברות שלא ניסית בעצמי:Idrive  ו- SOS.

iCloud של אפל – עובד מעולה אבל גן סגור, לא ניתן לקנפוג ולכן ממש לא מתאים לעבודה שוטפת בצוותים. אולי בעתיד.

SugarSync – חברה מעולה, סנכרון טוב מאד וגם גייסה הרבה כסף. יש מעט תקלות, לא תמיד האפליקציה למעלה והם עדיין צריכים להשתפר הרבה.

Google Drive – יצאו לאחרונה עם מחירים תחרותיים, כרגע עובד טוב מאד, שיתוף טוב מאד ומחירים טובים מאד. מתחרה רצינית לנצחון.

ולמנצחת – תחרות קשה ביותר בין דרופקוס, שוגר וגוגל דרייב

עד לפני תקופה המנצחת החד משמעית היתה שוגר, לאחרונה היו לה קצת בעיות.

יש שלוש מנצחות ואציין כל אחת למי היא מתאימה. חשוב לי לציין שאת שלושתן ניסינו בצוות וויזי באופן אישי וזה הסיכום:

Dropbox

לאדם שעובד לבד עם כמה מכשירים (מחשב נייח, נייד, אייפון, אייפד וכו') ויש לו צורך מדי פעם לשתף קובץ פה ושם Dropbox עושה את העבודה מעולה, מסתנכרנת מעולה, פשוטה חכמה ועובדת.

חסרונות בולטים – חסרון קטן שאין אפשרות לקונפיגורציה, ז"א שאין לי אפשורת לשלוט איזו תיקייה תסתנכרן או לא והיכן היא תשב. זה קצת שתלטני ומאד לא נוח שרוצים לגבות תיקיות מערכת שהן קשיחות כגון חשבשבת, מערכות CRM וכו'. זה פשוט לא מתאים.

חסרון דרמטי לצוות ולכן היא ממש לא מתאימה. אם רכשתי חבילה ואני רוצה לשתף קבצים עם אנשים שיסנכרנו את הקבצים במחשב שלהם זה לא אפשרי אם אין להם את החבילה המורחבת. במילים אחרות, אם יש לי קבצים גדולים, אני לא יכול לשתף אותם ודרופבוקס כופים על האחרים רכישה של חבילות מורחבות.

יש להם תוכנית לצוותים אבל היא יקרה מול המתחרות.

SugarSync

כל מה שאין בדרופבוקס יש בשוגר. היא גם זולה יותר. בעיה אחת שהם צריכים להשתפר באפליצקיה, יש לה עדיין הרבה תקלות. גרסאות אחרונות היו זוועה.

בסה"כ אפליקציה מעולה ולצוות היא מאד מתאימה.

Google Drive

מפתיעים לטובה. יש סנכרון מקומי עם המחשב. עובד טוב בצוות. מחירים זולים מאד יחסית ונכון לרגע זה אין תקלות.

לצוות עבודה היא מומלצת מאד, ונכון להיום כל צוות וויזי עובד על Google Drive.