דומיין ישראלי והקשר לשיווק באינטרנט

איגוד האינטרנט הישראלי פותח את האפשרות לרשום כתובת דומיין בעברית, כך לדוגמא אם כתובת העסק שלי היא www.deshe-kavua.co.il אוכל לרכוש את הדומיין co.il.דשא-קבוע.www בהנחה שהוא לא תפוס או כל דומיין עברי אחר אשר פנוי.

השאלה המרכזית היא האם "לתפוס את הדומיין" של בית העסק שלי, או בכלל האם לרכוש דומיינים הקשורים לאותו תחום לדוגמא co.il.דשאסינטטי.www וכו', ואחרי זה למנף את זה לצורך שיווק באינטרנט, קידום אתרים, מסחר בדומיינים וכו'.

אחרי שהבנו את השאלה, לרכישת הדומיין העברי יכולות להיות כמה מטרות ובין היתר שתי מרכזיות:

מטרה אחת – נראות. בית עסק חושב שזה יהיה מאד נוח, אם כתובת הדומיין שלו תהיה בעברית ולא באנגלית.

מטרה שנייה, בית עסק, רוצה לרכוש את הדומיין ולמנף את הדומיין לצורך שיווק באינטרנט וקידום אתרים.

לפני שאענה, אקדים מעט על נושא הדומיינים

בעברי רכשתי דומיינים רבים, ראו באותה תקופה בדומיינים נדל"ן ואכן כך היה לכמה שנים, עד לבואה של גוגל. גוגל טרפה את הקלפים וערכו של הדומיין איבד ערך כמעט לחלוטין.

עסק כבר לא מאיית ללקוח בטלפון "כנס ל- www, ועכשיו – C כמו Cat וכו'. פשוט אומרים ללקוח כנס לגוגל, חפש את שם העסק, ושלום על ישראל.

ובכל זאת, יש חשיבות לדומיין. מה החשיבות?

יש לו חשיבות מעטה בכתובת עצמה (URL) בהיבט של שיווק באינטרנט וקידום אתרים, לדוגמא אם הכתובת שלי היא convertmp3video, אז גוגל לא תתעלם מהשם. מה גודל החשיבות, זה נושא שנוי במחלוקת. בכל מקרה, לא על זה יקום ויפול עסק באינטרנט, ולא הייתי שוקל את העניין הזה בכלל כי הוא בטל בשישים.

יש לדומיין חשיבות בדואר הארגוני, שהרי כל הכתובות שייכות לדומיין (אני מקווה שאתם לא משתמשים ב- Gmail לעסק), ואם הדומיין יהיה קליט וקצר יהיה קל להגות אותו בטלפון "המייל שלי הוא…"

יש גם חשיבות לנראות של הדומיין על כרטיס הביקור, החברה, החומרים, האתר וכו'. עדיף שהנראות שלך תהיה www.swimming.co.il מאשר הכתובת (האמיתית) הזו:
http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com

לאחר ההקדמה הקצרה, אענה על המטרה הראשונה "שהכתובת שלי תהיה בעברית"

מכיוון שכבר לא מקלידים שורת כתובת בדפדפן, אז אין לדומיין העברי שום חשיבות בהקלה על הגולש. ונניח שכן היתה חשיבות – נראה לי שזה יותר מטריד לעבור מאנגלית > לעברית > ואחרי זה עוד פעם לאנגלית. תחשבו על הפקידה שצריכה להסביר את זה ללקוח: "עכשיו נקודה, עכשיו Alt + Shift, תזין את הטקסט באנגלית, עכשיו עוד פעם Alt + Shift…

המטרה השנייה היא למנף את הדומיין לצורך שיווק באינטרנט וקידום אתרים

ההנחה היא שיש לנו אתר, ואנחנו רוצים לרכוש את הדומיין לצורך מינוף לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וכו'.

אז ראשית, סתם לרכוש דומיין ושהוא יפנה לאתר הבית שלכם – זה מהלך חסר ערך. גוגל לא פראיירית, ודומיין ללא תוכן אשר רק מפנה לאתר שלכם לא שווה כלום.

ישנם עסקים אשר רוצים לפתוח בלוג \ אתר על הדומיין, לייצר בו ערך, ושזה ימונף לצורך שיווק באינטרנט בעזרת קישורים יוצאים, קבלת לידים וכו'. פתיחת בלוג במקום אחר זו החלטה מאד מורכבת, אני לא אומר שזה לא נכון, אבל זה מאד תלוי במטרות האתר, סוג העסק, סוג התוכן, סוג הקהל, מצב הקידום, מצב השיווק באינטרנט ועוד.

נניח שלאחר החלטה מושכלת החלטנו שצריך לפתוח בלוג במקום חיצוני, למלא אותו בתוכן, ולאחר מכן למנף אותו לצורך שיווק באינטרנט. אז כן, יש ערך קטן לכתובת הדומיין, אבל באמת שערכו כל כך קטן שזה ממש לא מעניין.

צריך לזכור שעתיד קידום האתרים יעניק את רוב המשקל לתוכן איכותי, זמן השהייה של הגולש, כמות הגולשים וכד'. כל הטכניקות הקטנות כמו כתובת האתר יקבלו משקל קטן מאד אם בכלל. אז למה להשקיע בסוס ללא עתיד?

עידו

תגיות לפוסט: שיווק באינטרנט, קידום אתרים, כלים לעסקים