רוצים לדעת מה חושבים עליכם? תוכנת סקרים פשוטה ושימושית

הי,

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני ממש מתרגש מכך שלעסקים קטנים יש כלים של גדולים והכל ניתן למימוש באופן קל ומדהים.

הפעם, אציג תוכנה פשוטה מאד עם יישומים מצוינים לעסקים. התוכנה אינה חדשה כלל ויש מביניכם שיצחקו שאני בכלל מציג אותה עכשיו, אבל אני מעריך שרובכם אולי קיבלתם מתישהו את השאלון שלה, אבל לא התעמקתם בכך שאתם יכולים גם למנף אותה לטובתכם.

לפני הצלילה (הקצרה), אציין שאני לא אפיליאט משום סוג ואין לי שום אינטרס בתוכנה.

התוכנה היא תוכנת סקרים בשם SurveyMonkey היא תוכנת Freemium (גרסה חינמית רחבה ופרו בתשלום). בפועל, החינמית מספיקה להרבה מאד עסקים קטנים, עד 100 משיבים לסקר. אני מעריך שגם אם תשלחו 1000 מיילים, לא יהיה יחס המרה של 10% או במילים אחרות גרסת החינם תספיק.

גם אם לא, ויש לכם דרישה גדולה, גרסת ה- Unlimited עולה 16$ לחודש שזה באמת בדיחה למי שצריך.

לתוכנה יש אינסוף אפשרויות לסקר – שדות חובה, בחירה מרובה, ציונים, שדות טקסט חופשי, שדות תאריך או בקיצור כל מה שאתם צריכים.

חסרונות – מצאתי רק את חוסר התמיכה בשפה העברית, כמו הרבה תוכנות אחרות שמזניחות אותנו הישראלים. אפילו גוגל עם השלוחה הענקית שלהם פה בישראל, מזניחים את גוגל דוקס בעברית. למרות האמור, זה לא מצדיק נטישה (גם לא של גוגל).

המלצה לשני יישומים עסקיים ואחד פרטי (מתוך אלפים)

יישום ראשון – משוב לבית העסק

מומלץ מאד, במקום לשים דף נייר עם תיבת דואר חלודה בבית העסק "אנו מקשיבים לכם…", לשלוח אחת לתקופה ללקוחות שלכם בדוא"ל שימלאו משוב קצר. כדי שיונעו לפעולה, הייתי מקיים הגרלה קטנה לממלאי הסקר "חודש חינם יוגרל בין אוהבינו…"

יישום שני – משוב לעובדים \ סקר לעובדים

לשלוח לעובדים אחת לתקופה משוב בנוגע לחברה עצמה, מה הם חושבים על ההנהלה, על העובדים \ קולגות, על העסק, על הניהול וכו'. תופתעו לגלות את התשובות.

אופציה נוספת היא שיתוף העובדים בבחירות – בחירת מקום האירוע הבא לדוגמא, היכן הם מעדיפים, בחירת תפריט לצהריים וכו'.

יישום שלישי – פרטי לגמרי

מאד נוח אם חברים רוצים להיפגש ולכל אחד יש תאריכים המועדפים עליו, ניתן לשלוח טופס עם מספר תאריכים. תוך דקה תקבלו את התאריך והמיקום שקיבל את הכי הרבה קולות.

טיפים לסיום

  1. לא לבלבל את השכל. לייצר טופס קצר, ממוקד וענייני שהלקוח יכול להזין בזמן העבודה תוך מקסימום שתי דקות.
  2. Walk Your Talk – קיבלתם משוב? טפלו בו. תוכיחו שהמשוב הזה לא סתם, אלא כבית עסק אתה באמת רוצה להקשיב ללקוחות שלך. אם אתם לא יכולים להכיל את הטיפול בכך, פשוט אל תשלחו את הסקר.
  3. לא לשלוח שאלות שלא תוכלו לעמוד מאחוריהם, לא לשלוח ללקוחות "האם אתם חושבים שבית העסק צריך שיפוץ", אם אין לכם שום כוונה לשפץ. הנזק גדול מהתועלת.
  4. את הסקר השני לשלוח לאחר שטיפלתם בנושא, כך תניעו את האנשים למלא סקר שני. לדוגמא, בסקר השני תוכלו לציין "הקשבנו לכם במשוב הראשון, וודאי הבחנתם בכך שהרחבנו את תא השירותים וגם בנינו גישה לנכים" "נשמח לשמוע מכם שוב על מנת ש…."
  5. טיפ לסיום – גם אם אתם עסק של שלושה אנשים, תעדיפו סקר כזה על קובץ אקסל ממוין, שכל אחד ממלא את הנתונים, הוא נשלח מאחד לשני וכו'.

זוהי דוגמא לטופס שניתן לשתול (Embedded) בתוך האתר, ניתן כמובן לשלוח גם במייל.

תהנו

Create your free online surveys with SurveyMonkey

תגיות לפוסט: שיווק באינטרנט, קידום אתרים, כלים לעסקים